Over mij

Ik ben Femke, 32 jaar oud, woon in het zuiden des lands. Ik heb samen met mijn vriend een zoontje die in mei 2011 geboren is. Mijn hobbys zijn fotografie, lezen en schrijven. Vandaag heb ik besloten om ook maar eens een blog te gaan beginnen. Dit omdat ik zoveel ideeen in mijn hoofd heb, die ik ook weer heel snel vergeet. en om mezelf een beetje te helpen, gebruik ik deze blog. Wat kan je verwachten van dit blog? - Verhalen over mijn leven als moeder, fotograaf en vriendin/partner/weknemer enz enz - Ideeen voor mijn creatieve kant. - Foto's die ik zelf gemaakt heb. - Blogs, foto's, links etc. van dingen die ik zelf inspirerend vind.

vrijdag 23 september 2011

Meer inspiratie

Daar zit ik dan weer achter mijn computer. Mijn zoontje is nog even aan het slapen en ik heb tijd om weer wat dingetjes op te schrijven.

Als de seizoenen veranderen, hoor ik iedereen in mijn omgeving klagen dat het zo snel donker wordt, dat het kouder wordt, dat we geen echte zomer gehad hebben, dat we nauwelijks zon gehad hebben, enz.
Ik daarentegen hou ik echt van de verschillende seizoenen.

Ik hou van de winter met haar kou, sneeuw, ijs en wind. Ik vind niks zo heerlijk om tijdens een sneeuwbui buiten rond te lopen met een dikke sjaal om mijn nek en handschoenen aan. De geur van de sneeuw opsneuvend terwijl ik in de bossen loop. Alles maagdelijk wit en nog ongeschonden.

De winter die langzaam overgaat in de lente. Waarin alles in een keer tot leven komt. De vogels die nestjes aan het maken zijn, bomen die weer knoppen gaan vormen, plantjes waarvan je was vergeten dat die daar stonden komen voorzichtig kijken boven de grond. Wanneer de eerste warme dag zich aandient, trekken de mensen weer vrolijke, luchtige kleren aan. Nog buiten zitten zonder dat het gelijk weer te warm wordt of dat je gelijk weer verbrandt. Voor mij had de lente dit jaar nog iets extra's. Ik mocht per 1 april al met zwangerschapsverlof en heb werkelijkwaar tot aan mijn bevalling elke dag mooi weer gehad. En ik heb een lentekindje gekregen.

De zomer heb ik eigenlijk weinig mee. Ik vind het al snel te warm, te benauwd, te plakkerig, alle buurtkinderen zijn weken vrij. Eerst is er de totale vrijheid en willen ze zoveel mogelijk kabaal maken, daarna slaat al snel de verveling toe, luisteren ze niet meer naar hun ouders, worden brutaal. Het lijkt wel alsof ik net een oud wijf ben, maar als je elke dag thuis bent omdat je nog verlof hebt en je wilt dolgraag dat je kind goed slaapt, zijn dat de dingen die je ergeren.

En dan komen we weer bij de herfst. Persoonlijk vind ik dit het meest fijne seizoen. De blaadjes aan de bomen veranderen in de meest verschillende felle kleuren, sommige struiken en planten laten zich nog snel van hun mooiste kant zien. In het bos verschijnen de meest uiteenlopende soorten paddestoelen. Het kan zomaar nog eens keertje heerlijk weer zijn.
Maar het leukste vind ik toch wel de inspiratie die ik eruit krijg. Ik heb dan altijd veel meer zin om te fotograferen, niet alleen buiten maar ook binnen. Zo nu dus ook. Ik heb weer wat foto's gemaakt voor mijn project. Zelf ben ik er best tevreden over, maar ik zou zo graag op- of aan-merkingen krijgen van mijn lezers. Geef maar aan wat je wel of niet bevalt eraan. Hier kan ik alleen maar van leren.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten